Din faktura

Ludvika

Årskostnaden för din avfallshantering delas upp på fyra fakturor per år i Ludvika. Vid enbart sommarhämtning blir det två fakturor per år.

Har du kommunalt vatten och avlopp så kommer kostnaden för detta på samma faktura. Har du slamtömning så kommer även den avgiften på samma faktura.


Fakturautskick

Fakturautskick sker kvartalsvis under året i Ludvika med betaldatum den 30 mars, 30 juni, 30 september och 30 december.


Om du inte har fått fakturor från oss, kontakta vår kundservice.


Smedjebacken

I Smedjebacken får du en faktura varje månad för din avfallshantering. Vid enbart sommarhämtning skickar vi hem en faktura per år, denna kommer i oktober. Har du kommunalt vatten och avlopp så kommer kostnaden för detta på samma faktura.


Fakturautskick

I Smedjebacken får du en faktura varje månad. Om fakturan understiger 120 kronor förs beloppet över till nästa faktura istället. Fakturan för slamtömning kommer månaden efter utförd tömning.

Kunder som saknar kommunalt vatten och enbart har sommarhämtning faktureras i september.


Om du saknar fakturor från oss, kontakta vår kundservice.


Betalsätt

Det medföljer ett inbetalningskort med fakturan. Vid betalning via internetbank, ange alltid det OCR-nr som står på fakturan.

För en enklare och smidigare betalning kan vi erbjuda AutoGiro, kontakta vår kundservice.


Autogiro

Beloppet på fakturan dras automatiskt från ditt konto.


Beställ blankett för Autogiro


E-faktura

E-faktura innebär att du får din faktura elektroniskt till din internetbank istället för på papper hem i postlådan. Att betala räkningar via e-faktura är både smidigt och bekvämt. Du slipper exempelvis att registrera OCR-numret, belopp och andra uppgifter, allt är ifyllt i förväg och kan inte bli fel. Allt du behöver göra är att välja från vilket konto pengarna ska dras ifrån och godkänna betalningen. E-faktura kostar inget extra för dig som kund.


Så här gör du för att ansluta dig till e-faktura

  • Logga in på din internetbank och gå till den meny där du kan ansluta dig till e-faktura.
  • I sökfältet skriver du: wbab
  • Har du fastighet i Ludvika, välj: WBAB, Ludvika kommun
  • Har du fastighet i Smedjebacken, välj: WBAB, Smedjebackens kommun
  • Fyll i uppgifterna i anmälningsformuläret och klicka på skicka.

Du som tidigare har fått din faktura via e-post – gör så här

Kontakta vår kundservice när du har registrerat dig för e-faktura om du tidigare har fått din faktura via e-post.


Kivra

Om du har ett Kivra-konto kommer du automatiskt att få fakturan till din Kivra-brevlåda. Obs! Detta gäller enbart dig som inte redan har gjort ett aktivt val att få din faktura som e-faktura eller via e-post.


Så här gör du om du inte vill få fakturan till din Kivra-brevlåda:

1. Logga in på Kivra.se eller i din Kivra-app
2. Klicka på "Meny" längst upp till höger (via dator), eller på "Mer" (bredvid Brev, Betalningar och Kvitton längs ned till höger i appen)
3. Klicka på "Inställningar"
4. Klicka på "Brev"
5. Sök fram och klicka på WBAB i listan
Avmarkera alternativet att ta emot digital post från oss. Klart!

Flyttanmälan

Om du byter adress är det viktigt att du anmäler detta till oss.


Blankett för adressändring.


Ägarbyte

Om du säljer din fastighet behöver du meddela oss den nye ägarens namn, personnummer, faktureringsadress samt datum då den nya ägaren tillträder, på en särskild blankett.


Blankett för ägarbyte.PDF


Aktuella kunduppgifter

Vi jobbar ständigt med uppdateringar av våra register så att vi har rätt kunduppgifter. Skulle det vara några felaktigheter på din faktura, eller om någon ändring sker vid din fastighet, så ber vi dig meddela vår kundservice på 0240-309 90 eller via e-post info@wbab.se


VÄXEL

0240-309 00

 


KUNDSERVICE

0240-309 90

WBAB WessmanBarken Vatten & Återvinning AB

Besöksadress: Frejgatan 5, Smedjebacken
Postadress: Frejgatan 5, 777 30 Smedjebacken
E-post: info@wbab.se Telefon:  0240-309 90