Din faktura

Ludvika

Årskostnaden för din avfallshantering delas upp på fyra fakturor per år i Ludvika. Vid enbart sommarhämtning blir det två fakturor per år.

Har du kommunalt vatten och avlopp så kommer kostnaden för detta på samma faktura. Har du slamtömning så kommer även den avgiften på samma faktura.

 

Fakturautskick

Fakturautskick sker kvartalsvis under året i Ludvika med betaldatum den 30 mars, 30 juni, 30 september och 30 december.

 

Om du inte har fått fakturor från oss, kontakta vår kundtjänst.

 

Smedjebacken

I Smedjebacken får du en faktura varje månad för din avfallshantering. Vid enbart sommarhämtning blir det två fakturor per år. Har du kommunalt vatten och avlopp så kommer kostnaden för detta på samma faktura. Har du slamtömning så kommer avgiften för det på en separat faktura i Smedjebacken.

 

Fakturautskick

I Smedjebacken får du en faktura varje månad, om fakturan understiger 120 kronor får du istället en faktura varannan månad. Fakturan skickas ut cirka 25 dagar innan förfallodatum. Fakturan för slamtömning kommer månaden efter utförd tömning.

Kunder med enbart sommarhämtning faktureras med betaldatum 30 juli och 30 september (betaldatum = senaste datum då betalningen måste vara oss tillhanda).

 

Även enstaka fakturor på slamtömning och flyttfakturor har 30 dagars betalningstid.

 

Om du saknar fakturor från oss, kontakta vår kundtjänst.


Betalsätt

Det medföljer ett inbetalningskort med fakturan. Vid betalning via internetbank, ange alltid det OCR-nr som står på fakturan.

För enklare betalning kan vi erbjuda AutoGiro, kontakta vår kundtjänst.

 

Autogiro

Beloppet på fakturan dras automatiskt från ditt konto. Beställ blankett för Autogiro


Flyttanmälan

Om du byter adress är det viktigt att du anmäler detta till oss.
Blankett för adressändring.

 

 

 

Ägarbyte

Om du säljer din fastighet behöver du meddela oss den nye ägarens namn, personnummer, faktureringsadress samt datum då den nya ägaren tillträder, på en särskild blankett.


Beställ blankett för ägarbyte.

 

Aktuella kunduppgifter

Vi jobbar ständigt med uppdateringar av våra register så att vi har rätt kunduppgifter. Skulle det vara några felaktigheter på din faktura, eller om någon ändring sker vid din fastighet, så ber vi dig meddela vår kundtjänst på 0240-309 90 eller via e-post info@wbab.se

VÄXEL

0240-309 00

 


KUNDTJÄNST

0240-309 90

WBAB, WessmanBarken Vatten & Återvinning AB

Besöksadress: Frejgatan 5, Smedjebacken
Postadress: Frejgatan 5, 777 30 Smedjebacken
E-post: info@wbab.se Telefon:  0240-309 90